Zawieszenia gwintowane - czy warto je montować i w jakim celu?
Zawieszenie gwintowanego jest odpowiedzią na dużo droższe rozwiązanie zawieszenia pneumatycznego regulowanego elektrycznie za pomocą konsoli w kokpicie auta. Bywa ono również dużo droższe w serwisowaniu i naprawie. Budowa tak zwanego potocznie ,,gwintu" jest dość prosta, bo składa się z czterech zestawów amortyzatora ze sprężyną, której regulacja polega na obrocie pierścienia na gwintowanej ladze amortyzatora specjalnym kluczem dołączanym w zestawie. Podstawowe modele charakteryzują się stopniową regulacją tłumienia. Są to modele które śmiało można zastosować do użytku okazjonalnego na torze oraz na codzień.
Bardziej zaawansowane modele posiadają szereg różnych regulacji od tłumienia powrotu, tłumienia odbicia i dobicia, regulacji ciśnienia - z dodatkowym zewnętrzym zbiornikiem oleju. Również opcjonalnie mogą posiadać regulację elektroniczną. Zwykle, te modele posiadają drugą progresywną sprężynę dzięki której nie dochodzi do ściskania głównej sprężyny poprzez regulację wysokości zawieszenia. Takim typowo motorsportowym zawieszeniem dopasowanym do potrzeb będzie Protlum Racing Suspension Polska.
Jeśli nie ścigasz się w rajdach/wyścigach nie jeździsz stricte na torze, możesz nigdy nie wykorzystać potencjału takiego zawieszenia. Stąd podstawowe modele z jedną lub dwoma regulacjami, spokojnie wystarczą na niedzielne wypady na tor lub poprostu w aucie dziennym.
Czy warto zdecydować się na zawieszenie gwintowane?
Zawieszenie gwintowane do auta dziennego montujemy w kilku przypadkach. Warto je zamontować gdy chcemy poprawić właściwości trakcyjne, sztywność auta i reakcje na skręt lub gdy chcemy obniżyć prześwit by samochód efektywniej się prezentował. Dobór bardzo sztywnych sprężyn może jednak obniżyć komfort podróżowania na codzień stąd też warto zapytać sprzedawcy jakie zawieszenie spełni swoją rolę w użytku codziennym.
Takie zawieszenia produkuje BC Racing z flagowymi modelami: BR RM czy trochę bardziej zaawansowany brat ER.
W przypadku aut japońskich zawieszenia w charakterystycznym kolorze, rodem z Yokohamy produkuje sprawdzona marka TEIN Suspension.
AVO Suspension - marka w swojej gamie posiada od podstawowych model GTZ i RACE 1 / RALLY 1 po bardziej zaawansowane modele RACE 2 / RALLY 2
Race i Rally to model do wyścigów lub rajdów - wystarczy sprecyzować jego finalnie zastosowanie przy zamówieniu.
GAZ SHOCKS - to angielska marka zawieszeń do zastosowań drogowych i motorsportu.
Zakup danego rodzaju zawieszenia jest wyborem indywidualnym dopasowanym do potrzeb. Warto skonsultować się z nami przed zakupem - doradzimy i profesjonalnie dobierzemy rodzaj zawieszenia do jego przeznaczenia :)